Warning: MagpieRSS: Failed to parse RSS file. (EntityRef: expecting ';' at line 254, column 36) in /home/rakukom4/public_html/rss_fetch.inc on line 230
“Паразит” с четири награди “Оскар”
четвъртък, 09 април 2020
Начало » Киносалон » Свят
“Паразит” с четири награди “Оскар”

Кадър от филма "Паразит"
10 февруари 2020, понеделник
Ракурс

Снощи в Долби Тиътър в Лос Анджелис за 92-и път бяха раздадени най-престижните филмови награди на Американската филмова академия.

Церемонията, за втора поредна година без водещ, стартира с бляскаво изпълнение на Жанел Моне и Били Портър. Началото на раздаването на наградите дадоха Стив Мартин и Крис Рок, които обявиха победителя в категорията “Най-добра поддържаща мъжка роля” Брад Пит, който заслужено получи “Оскар” за ролята си в “Имало едно време... в Холивуд” на Куентин Тарантино. Лентата с Брад Пит и Леонардо Ди Каприо в главните роли имаше общо 9 номинации и спечели още награда за най-добра сценография.

Южнокорейският филм “Паразит” бе несъмнено изненадата и най-големият победител на вечерта. От шест номинации в най-важните категории филмът получи четири – сред тях за най-добър филм. Това е прецедент в историята на Холивуд, тъй като “Паразит” е първият неанглоезичен филм, отличен с приза (изключение прави немият френски филм “Артистът” на Мишел Азнависиус).

“Паразит” е седмият пълнометражен филм на режисьора Понг Джун Хо, който получи “Оскар” и за най-добър режисьор. Носителят на “Златна палма” в Кан 2019 спечели още в категориите “Най-добър международен филм” (досега “Най-добър чуждоезичен филм) и “Най-добър оригинален сценарий”.

Филмът е с общо 178 награди и 186 номинации, сред които “Златен глобус” за чуждоезичен филм, две награди БАФТА на Британската киноакадемия – за най-добър чуждоезичен филм и за оригинален сценарий.

Редом с “Паразит” в категорията за най-добър филм номинираните бяха „Жокера“ на Тод Филипс, „Ирландецът“ на Мартин Скорсезе, „1917“ на Сам Мендес, „Семейна история“ на Ноа Баумбах, „Джоджо заека“ на Тайка Уайтити, „Малки жени“ на Грета Гъруиг, „Имало едно време… в Холивуд“ на Куентин Тарантино и „Пълно ускорение“ на Джеймс Манголд.

С най-много номинации бе “Жокера”, който се състезаваше в 11 категории от общо 24. Лентата получи 2 награди – за най-добра оригинална музика и за най-добра мъжка роля в лицето на Хоакин Финикс.

“Ирландецът” на Скорсезе пък изненада всички, като от 10 номинации, сред които за режисура, поддържащи роли, адаптиран сценарий, операторско майсторство и др., не взе нито една награда.

В категориите за най-добра женска роля и най-добра поддържаща женска роля нямаше изненади и наградите отидоха съответно при Рене Зелуегър за ролята й на Джуди Гарланд в “Джуди” и Лора Дърн за ролята й в “Брачна история”.

Церемонията, освен пълна с изненади, беше и силно музикална и емоционална. “Into The Unknown” от “Замръзналото кралство 2” беше първото изпълнение за вечерта, част от което чухме на различни езици като немски, испански, руски, полски, английски и др.

Емоционално беше изпълнението на тазгодишната носителка на “Грами” Били Айлиш, която на фона на фотографии на починали през изминалата година актьори, режисьори и професионалисти от филмовия бранш, изпя “Yesterday“ на Бийтълс.

Еминем бе гост на церемонията и изпълни хита си “Love Yourself“, което накара публиката да го аплодира на крака.

Елтън Джон спечели „Оскар“ за песента „(I’m Gonna) Love Me Again” от филма “Рокетмен” в категорията “Най-добра оригинална песен”.

За най-добър анимационен филм бе обявен “Играта на играчките 4”, а “Оскар” за най-добър късометражен анимационен филм взе “Hair Love”.

Тайка Уайтити грабна “Оскар” за най-добър адаптиран сценарий за “Джоджо Заека”, а “The Neighbors’ Window” получи приз за най-добър късометражен филм.



Ето и наградите в останалите категории:

Най-добър костюм – Жаклин Дюран, “Малки жени”

Най-добър документален филм – “American Factory”, Стивън Бонар, Джулия Райхарт и Джеф Райхарт 

Най-добър късометражен документален филм – “Learning To Skateboard In A Warzone (If You’re A Girl)”, Карол Дисинджър и Елена Андрейчева

Най-добър монтаж – Майкъл Маккъскър и Андрю Бъклсанд, “Пълно ускорение”

Най-добър звуков монтаж – Доналд Силвестър, “Пълно ускорение”

Най-добра кинематография – Роджър Дийкинс, “1917”

Най-добър звуков микс – Марк Тайлър и Стюърт Уилсън, “1917”

Най-добри визуални ефекти – “1917”

Най-добър грим и прически – Хазу Хиро, Ан Моргън и Вивиан Бейкър, “Бомба със закъснител”



“Паразит” ще бъде показан в рамките на 18-ия “София филм фест на брега” в Бургас.



Сподели в социалните мрежи

Подобни новини

Microsoft догонва Apple
Български океанолози се борят срещу цунами
20 години световна мрежа
Над 1000 метра ще бъде най-високата сграда в света
Аштън Кътчър е новият Чарли Шийн
„Мръсни танци” пак изгрява
Берлин ще замълчи за минута
Откриха новия стар филмов музей във Франкфурт
София Копола отново пред олтара
Стив Джобс се оттегли

Компасът на мъдростта

Няма пряк път до мястото, където си заслужава да идем.
Бевърли Силс


Тераса, 1996
Иван Попов

Добави ме!






Къде ще прекарате коледните и новогодишните празници?

На хижа в планината
Вкъщи със семейството ми
С приятели в заведение
Ще празнувам с родителите ми
На работа

Гласувай
[Виж резултатите]

   "Пойнт Бургас" - информационен дайджест
   Градското списание
   "Лира" - Литературно-рекламна агенция
   вестник "Култура"
   вестник "Сега"
   www.drugotokino.bg
   www.webcafe.bg


Начало      За нас      Реклама      Контакти      Партньорски връзки      Общи условия     
© Rakurs 2011 - 2019
Ракурс - повече от новините!